Hi Bill,
I’m so sorry for all this trouble, thank you for your persistence. Here is my latest. Every time I change to my project directory, I check which gem. I see that it’s not what we’d like it to be so I run the unset -f gem
and hash -r commands
.
I run bundle exec jekyll serve
and I get:
Could not find jekyll-4.4.1, jekyll-sass-converter-3.1.0, sass-embedded-1.85.1 in locally installed gems
Run bundle install
to install missing gems.
Then I run bundle install
and I get:
Fetching gem metadata from https://rubygems.org/........
Resolving dependencies…
Installing sass-embedded 1.85.1 with native extensions
Gem::Ext::BuildError: ERROR: Failed to build gem native extension.
current directory:
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/bin/ruby
-I/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0 -rrubygems
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/rake-13.2.1/exe/rake
RUBYARCHDIR=/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/extensions/x86_64-darwin-23/3.1.0/sass-embedded-1.85.1
RUBYLIBDIR=/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/extensions/x86_64-darwin-23/3.1.0/sass-embedded-1.85.1
gem install --force --install-dir
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/ruby
–no-document --ignore-dependencies --platform x86_64-darwin-23 --version 1.85.1
sass-embedded
rake aborted!
NameError: uninitialized constant JSON::Fragment
<internal:/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb>:85:in
`require’
<internal:/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb>:85:in
`require’
`require’
`require’
`require’
`require’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:567:in
`package_json’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:573:in
`dart_sass_version’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:579:in
`dart_sass’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:52:in
`rescue in block in <top (required)>’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:48:in
`block in <top (required)>’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:72:in
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/rake-13.2.1/exe/rake:27:in
`’
Caused by:
Gem::UnsatisfiableDependencyError: Unable to resolve dependency: user requested
‘sass-embedded (= 1.85.1)’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:413:in
`gem_install’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:48:in
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/Rakefile:72:in
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/rake-13.2.1/exe/rake:27:in
`’
Tasks: TOP => dart-sass/sass
(See full trace by running task with --trace)
rm -rf
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1/ext/sass/ruby
rake failed, exit code 1
Gem files will remain installed in
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/sass-embedded-1.85.1
for inspection.
Results logged to
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/extensions/x86_64-darwin-23/3.1.0/sass-embedded-1.85.1/gem_make.out
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/ext/builder.rb:95:in
`run’
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/ext/rake_builder.rb:28:in
`build’
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/ext/builder.rb:161:in
`build_extension’
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/ext/builder.rb:195:in
`block in build_extensions’
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/ext/builder.rb:192:in
`each’
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/ext/builder.rb:192:in
`build_extensions’
/Users/min/.rvm/rubies/ruby-3.1.0/lib/ruby/3.1.0/rubygems/installer.rb:847:in
`build_extensions’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/rubygems_gem_installer.rb:111:in
`build_extensions’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/rubygems_gem_installer.rb:30:in
`install’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/source/rubygems.rb:205:in
`install’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/installer/gem_installer.rb:55:in
`install’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/installer/gem_installer.rb:17:in
`install_from_spec’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/installer/parallel_installer.rb:133:in
`do_install’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/installer/parallel_installer.rb:124:in
`block in worker_pool’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/worker.rb:62:in
`apply_func’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/worker.rb:57:in
`block in process_queue’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/worker.rb:54:in
`loop’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/worker.rb:54:in
`process_queue’
/Users/min/Projects/homepage/dan-min-kim.github.io/vendor/bundle/ruby/3.1.0/gems/bundler-2.6.2/lib/bundler/worker.rb:90:in
`block (2 levels) in create_threads’
An error occurred while installing sass-embedded (1.85.1), and Bundler
cannot continue.
In Gemfile:
jekyll was resolved to 4.4.1, which depends on
jekyll-sass-converter was resolved to 3.1.0, which depends on
sass-embedded
I tried manually install the sass-embedded gem by running the command you gave and got:
Successfully installed sass-embedded-1.85.1-x86_64-darwin
Parsing documentation for sass-embedded-1.85.1-x86_64-darwin
Done installing documentation for sass-embedded after 1 seconds
1 gem installed
Then I run bundle exec jekyll serve and I still get:
Could not find jekyll-4.4.1, jekyll-sass-converter-3.1.0, sass-embedded-1.85.1 in locally installed gems
Run bundle install
to install missing gems.
bundle install just gives me back what I showed above.
I think I will just try to follow your video; in the meantime I can still develop my personal page, just pretty inefficiently. When I try to run my project in VSCode I get:
The git source https://github.com/RobertoJBeltran/jekyll-terser.git
is not yet checked out. Please run bundle install
before trying to start your application.
And my issues with bundle install yet again leave me unable to use what I need.
If you have ideas, I’m still all ears and willing to try anything. Thank you again for all of your help and effort so far. Sorry I had to display some stuff as code above when it’s not code because I’m a new user and I cannot include more than 2 links and for some reason some of the outputs I pasted above were auto generated as links.